10/2 -o9

Jaha, då var man hemma igen. Gud så skönt. Tågresan igår var ett helvete. Först hade vi problem att ta oss ur stockholm på grund av något fel. Så det tog väl en kvart längre än väntat. När vi väl sedan var på väg så hade det skett en presonolycka i flen så vi fick vända tåget och köra tillbaka en bit för att sedan köra ett annat håll. Nu var vi ca 90 minuter föresenade. Sen var det ett problem till, något signalfel, så det rog ytterliggare en halvtimma typ. Så det slutade med att vi ankom till hässleholm 23:30 istället för vid 21:10. Usch vad man var trött och oinspirerad till att ha gott mod.
Hur som hlest så var resterande delen av resan väldigt rolig. Vi har mest shoppat och gått rundor. Men det har varit underbart att bara vara. Vi har ätit och druckit gott hela tiden och frukosten på hotellet var grymt god! I och för sig brukar jag alltid älska hotellfrukostar. Jag äter alltid som ett djur på dem. Jag tror att det har lite att göra med att man äter lite mer sällan när man är iväg. Man, eller jag är i alla fall alltid väldigt hungrig på hotellfrukosten.
Vi var desssutom och tittade på vasamuseet. Vilken syn, skeppet är stort som fan. Jag trodde knappt att det var sant när vi kom in. Och så välgjort det var. Vilket arbete dom lade ner på det. Det måste ha tagit flera år att göra det.
Nu ska jag laga lite frukost till mig och J. Det ska bli en lyxig helgfrukost idag eftersom vi inte fick det i helgen! Mums. Sedan ska jag bara ta det lugnt och vila idag. Jag känner att en förkylning är på gång. Mor har varit kass hela resan så det förvånar mig inte om hon smittat mig.

Kommentarerna på detta..

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)


Din URL/Bloggadress:


Kommentera här under:


Trackback
RSS 2.0