pollenallergi suger!

(ca 06.30 - 15.00)
Tvi så jobbigt jag har det nu. Täppt i näsan och andningssvårigheter. Jag trodde att jag skulle kvävas inatt. Hade panik! Och det värsta av allt är att jag ALDRIG varit allergisk innan, aldrig! Men nu, när jag är vuxen så är det klart att det kommer. Skit. Aja, jag var i alla fall på vårdcentralen idag och fick det bekräftat; Ja du är allergisk. Jag blev dessutom totalkollad vad gäller astma, lungor och hjärta m.m. Det är nog tydligen viktigt att kunna andas, hah.

Efter 'vc' besöket åkte jag direkt med bussen till jobbet och trodde mig skulla kunna jobba. Tjosan! Jag var ju slutkörd efter bara två steg. Jag har ju inte sovit ordentligt på hela helgen, och för den delen inte andats ordentligt heller. Så jag fick helt enkelt ge upp och bege mig hemmåt. Mor lånade ut bilen (att köra hem i) till mig också så jag stannade och införskaffade mig allt som fanns mot allergi, på apoteket. Sen kom jag hem och tog lite av varje för att sedan somna och sova i ca två timmar.

(15.30)
Nyvaken och en aning bättre. Jag vill dock inte gå ut igen. Jag vill inte bli infekterad av allt utomhus! Men nu känns det i alla fall lite klarare. Jag kan till och med andas genom näsan nu! Och det ni är pepp, som tusan! nu ska jag sätta igång en film och sova vidare ett tag till. Jag har tre nätter att ta igen förstår ni.

Kommentarerna på detta..

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)


Din URL/Bloggadress:


Kommentera här under:


Trackback
RSS 2.0