barley water tastes good

min fina mormor fick nys om att jag varit hemma hos mor och druckit 'barley water' och gillade det. så sötnöten ringde mig och sa att hon gjort två laskor till mig och j. så idag var jag där och hämtade dom. så jäkla fint. plus att vattnet är topptopp för matsmältning och nyttigt som sören. så gör lite vetja!

Barley water Ingredienser (18 portioner)
  • 1 dl korngryn
  • 1 ½ l vatten
  • 5 citroner
  • 2 l vatten
  • ½ dl honung eller 1-1 ½ dl socker
Tillagning Koka korngrynen i en kastrull med vattnet. Låt svalna och sila bort grynen. Skrubba citronerna väl. Skala och strimla citronskalen. Koka upp 2 liter vatten. Lägg i citronskal, honung och det silade vattnet. Pressa i citronerna och ställ kallt. Servera drycken väl kyld med några citronskivor i. Passar till de flesta måltider


Kommentarerna på detta..

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)


Din URL/Bloggadress:


Kommentera här under:


Trackback
RSS 2.0