10/2 -o9

Sådär, nu när det är lite renare härhemma, J har stuckit och jag har diskat och tvättat lite så är jag åter. Jag tänkte gå igenom lite noggrannare vad vi har gjort på resan. Nu när jag har lite mer tid...

Dag 1 (Lördag)
Jag vaknar en aning trött och lite bakis. Hoppar ur sängen och ger mig av. Far skjutsar mig, SLA och mor in til hlm där vi möter Bellan. Vi hoppar på tåget och ger oss av.
På tåget får vi matsäck som mor (fiina) gjort. Den består av macka, en öl och en liten jäger. Det var gott och välbehövt, jag hade ju inte hunnit äta innan på dagen... Dock var jag inte lika possitiv till ölen och jägern, men jag offrade mig och det gick ner.
Väl framme i sthlm, stack vi till hotellet och sedan ut på stan. Vi gick och handlade lite och käkade sedan på ett danska steakhouse. Det var väldigt gott, men vi blev mätta och trötta. Vi begav oss hem till hotellet där vi spelade spel. Efter en stund så bestämde vi oss för att dra ner till puben där J brukar vara när han jobbar i stan. Väldigt trevlig pub.

Dag 2 (Söndag)
Vi vaknade vid 10 tiden och käkade världens godaste frukost. Efter den gick vi från hotellet ner till centrum för att shoppa ännu mer. Vi gick i lite affärer och hittade en hel del fina saker allihopa.
När klockan blev eftermiddag kände vi oss lite less på att gå i stan, så vi tog oss ut till vasamuseet och kollade in det. En häftig syn! Ohh, jösses va stort det var. Efter det åkte vi hem till hotellet och spelade och drack lite öl. Vi gick sedan ner och käkade buffen som serverades på hotellet, väldigt gott.
Sen åkte vi ner till stan och gick på en irländsk pub (The Dubliner). Ett väldigt mysigt ställe. När vi kom dit pågick en tävling med divärse muskifrågor. Vi hoppade såklart in lite i bakgrunden och var med.
Men man blir trött av en hel dag på stan, så efter puben gick vi hem och la oss.

Dag 3 (Måndag)
Den stora shoppingdagen. Dagen tre var endast shopping. och till sist var man så trött på det att man heldre stod på centralen och väntade på tåget i en timma än att shoppa. En dag från tio till fem i shoppingtagen är på tok för långt.
 Vi åt dock en väldigt god stenugnsbakad pizza. Och jag köpte mig fiiina kläder. (Jeans och jeanskjol)
Väl på tåget hem var det jobbigt, jäklar. (gick igenom det i förra inlägget)

   
1. Mor och Bellans Hotellrum
2. Vasa museet (mörker)

Kommentarerna på detta..

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)


Din URL/Bloggadress:


Kommentera här under:


Trackback
RSS 2.0