& she's writing a letter

Käre son.
 
Det är mor från Tokstad som skriver. Jag skriver detta sakta då jag vet att du läser långsamt. Vi bor inte längra på samma plats som tidigare. Din far läste i tidningen att de flesta olyckor händer 2 mil från hemmet så vi flyttade. Kan inte skicka dig adressen för den förra familjen som bodde här tog med sig husnumret så de skulle slippa adressändringen. Detta är en trevlig plats. Vi har tvättmaskin också, fast vet inte om den fungerar som den ska. Förra veckan stoppade jag i tvätt i den stängde locket och tryckte på knappen, kläderna har inte synts till sedan dess. Vädret är riktigt bra med. Förra veckan regnade det bara två gånger. Första gången i tre dagar och andra gången i fyra dagar. Du bad oss skicka din jacka. Farbror Pekka sa att den blir för tung att skicka som postpaket med knapparna, så vi tog loss dem och la dem i jackfickan. Jukka låste in nycklarna i sin gamla bil. Det var riktigt illa. Det tog honom två timmar att få upp dörren och far din och jag fick sitta kvar i bilen hela tiden. Din syster har fått barn. Jag vet inte ännu vad det är för kön så jag kan inte säga om du blivit morbror eller moster. Morbror Teuvo trillade i ett fat med hembränt. Några gubbar försökte hjälpa honom upp men han motsatte sig så han drunknade. Vi kremerade honom, lågan brann i tre dagar. Tre av dina vänner körde en lastbil av bron. Raimo körde, han fick upp fönstret och kunde simma upp. Tauno och Vilho satt på flaket, de drunknade då de inte fick upp baklämmen. De var väl allt, det har inte hänt något speciellt.
 
Kärleksfulla hälsningar Mor. ♥
PS: Hade tänkt skicka pengar men när jag kom på det hade jag redan klistrat igen kuvertet
 

Kommentarerna på detta..

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)


Din URL/Bloggadress:


Kommentera här under:


Trackback
RSS 2.0