pommes-brallor.

Vädret håller sig fint ännu, till allas lycka tror jag. Ja, jösses vad man mår bra av det. Mer sol åt folket! Dock tror jag nog att det behövs lite regn snart också, annars kommer det att bli alldeles för tort. Risken med det är bara att det har en tendens att hålla i sig, regnet alltså. Därför hoppas jag på ett kort och intensivt, gärna nattregn. det hade varit super. För man vill ju inte att växtligheten ska troka ut. Det är så himla vacker när det blommar överallt

För övrigt är jag, som vanligt på måndagar, trött som tusan. Jag sov skitkasst och väldigt få timmar inatt. Jag som trodde att mitt stimm igår skulle få mig att sova som en stock. Men icke! Näe, jag får helt enkelt hålla igång mer nästa söndag och se om det blir bättre. Blir det inte det så skiter jag i det överlag, varför kämpa om man får samma resultat utan slit? I och för sig var det skönt att ha en så produktiv söndag för en gångs skull. Så jag får hels enkelt fundera lite mer över hurvida jag ska ha det, lungt eller stimm? 

Denhär veckan är det löning och det gillas. Pengar är aldrig ovälkomna, i alla fall inte om det är lön. Och nu tycker jag att jag är i behov av lite lön, jag är nämligen så jäkla trött på (heltids)jobbet. Jag blir det varje år vid denhär tiden, tror att det kan vara semestertankarna som börjar spöka med mig. Men hur som helst så blir det lättare att härda ut när man får lönen, då blir det bra för en stund. Värdet gör det inte lättare, att inte hägra efter semestern det förvärras snarare.  Men, men tiden går snabbt så snart är jag där, tre veckor i frihet. Ha! Nästan lite överdrivet va? 

Jag glömde ju det roligaste av allt. 
Linus benämning på mysbyxor = pommes-brallor
Varpå jag och Sla skrattar hysteriskt, som vanlig. Den stora disskusionspunkten efter detta var; Varför detta namn?
 Linus visste inte, utan har bara alltid sagt det. Då kom spekulationerna;
 - Kan det vara för att man kan äta hur mycket pommes som helst i dom? (töjbara)
 - Kanske kan det vara för att dom som äter mycket pommes alltid har sådana byxor? 
 - Ser byxorna ut som en/ett
(?) pommes?
Haha, så kul det var!

 

Kommentarerna på detta..

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)


Din URL/Bloggadress:


Kommentera här under:


Trackback
RSS 2.0