golfbil på is.

Jag tänkte dra igenom helgen en snabbis nu. Jag har haft en skoj och händelserik helg. Fredagen inleddes hemma hos mor och far där det bjöds på middag och kollades på På spåret finalen. Efter det gick vi hem hit och drack öl och spelade musik. Sen bar det av till Hässleholm där vi gick på kings head. Jag vet inte om jag kan påstå att jag hade roligt, jag hade nog haft lika kul om vi stannat i Vittsjö tror jag. Men men, nu har jag det avklarat och behöver inte gå ut i Hlm på ett tag. Jag tror dessutom att min negativitet beror en del på att jag var en aning överförfriskad, och hur kul har man då? Det blir bara jobbigt.
Lördagen däremot var riktig lyckad, trots vissa olyckor. Jag jobbade på puben och stod ensam där i ca två och en halv timma, skittrist. men efter det kom det igång och massa folk kom. Jag hade väldigt roligt även om jag jobbade. När jag väl skulle stänga kom SLA och ropade; skynda dig nu så att du hinner med i golfbilen! Japp, det var lördagsnatten som blev min jungfruresa i golfbil. Vi gav oss iväg i bilen, ca 7-8 stycken. Självklart tog vi vägen över isen! Vilken udda sak att göra en natt efter jobbet. Jag var dock rädd mestadels. Gasen i botten och bredsladd kan ju resultera i vältning, och det var jag väldigt medveten om.
Väl hemma hos golfbilsägarna, hände olyckan. Två av de som satt längst bak i bilen ramlade handlöst baklänges ner i betonggolv. Första anblicken var inte speciellt rolig. Vi trodde att dom dött. Men så var inte fallet. Hur som helst så klarade de sig med ömma punkter. Men vi blev rejält rädda allihopa.
Utöver olyckan så var det en hejdundrande kväll, men massa skratt och roligheter. Hade inte incidenten inträffad hade den legat högst på min "roliga kvälls-lista" . Så tack alla ni som var med och bidrog till denna natt!

Kommentarerna på detta..

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)


Din URL/Bloggadress:


Kommentera här under:


Trackback
RSS 2.0